مسجد سلیمانیه ترکیه استانبول
نوشته شده توسط : elham

مسجد سلیمانیه ترکیه استانبول

مسجد سلیمانیه ترکیه استانبول

مسجد سلیمانیه از مساجد جامع شهر استانبول به حساب می آید، در سال 1550 تا 1557 ، این مسجد به دستور سلیمان اول، بزرگترین و ثروتمندترین سلطان عثمانی و به دست سنیان معماری زبردست از معروف ترین معماران آن زمان ایجاد شده و چهارمین مسجد اشرافی استانبول لقب گرفت. این مسجد باشکوه از چهار مناره یا گل به وجود آمده که در سنت عثمانی ها ، نماد مساجدی است که به دستور شاه احداث می شد. سبک معماری مسجد مانند کارهای دیگر او ترکیبی از شیوه معماری اسلامی و بیزانسی می باشد . او مسجد سلیمانیه را برای آرامگاهش انتخاب كرد. شاید از دلایلش این بود که می‌دانست این مسجد جایی می شود كه نامش را بیشتر جاودان می‌كند. آرامگاه او درست بیرون باغ مسجد و نزدیك ساختمان مدرسه واقع شده است. در تور ترکیه فروردین 94 می توانید از این مسجد تاریخی دیدن نمایید.

مسجد سلیمانیه ترکیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه شامل ساختمان هایی مانند مدرسه ، کتابخانه ، حمام ، کاروانسرا ، بیمارستان و آشپزخانه عمومی بوده است. در قسمت داخلی این مسجد محراب و منبری از سنگ قرمز کنده کاری شده و پنجره‌ها به شیشه های رنگی مزین است که برای گردشگران تور ترکیه عید 94 بسیار جذاب به نظر می رسد. در باغهای این مجموعه، نزدیك دیوارهای ضلع جنوب شرقی، آرامگاه سلیمان و همسرش خرم سلطان قرار دارد كه كاشیكاری‌های بسیار زیبایی دارند.

اگر پله‌های نگارخانه در ضلع شمال‌شرقی، روبروی شاخ طلایی، در هنگام بازدیدتان باز بودند، حتماً از آن ها بالا بروید و از تراس، شاهد یكی از بی نظیرترین منظره‌ها باشید. گردشگران تور ترکیه نوروز 94 برای بازدید از این مسجد تاریخی و عظیم و همچنین این مقبره ها ، به این مکان مراجعه می کنند .

 

مطالب مرتبط :





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: مسجد سلیمانیه ترکیه استانبول, اماکن دیدنی استانبول, معرفی استانبول, بازدید از استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: